Huur of Koop (vakantie)woning :  Turkije.org Forum The fastest message board... ever.
Alles omtrent het kopen of huren van een (vakantie)woning Kijk naar http://www.turkije.org/zoek/index.php?cat=49 voor een lijst van de makelaars in onze database 
Pages: Previous12345Next
Current Page: 3 of 5
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: sarah (---.adsl.xs4all.nl)
Date: November 27, 2007 01:18PM

Beste eigenaren,

Mijn naam is Sarah Pattiasina en ik werk sinds 2003 samen met Unifin Groep.
De afgelopen maanden heb ik veelvuldig telefonisch contact gehad met een groot aantal Orient Bodrum eigenaren. Bijna iedereen heeft de intentie om het project afgebouwd te zien. Graag wil ik hieraan meewerken. Daarom heb ik in overleg met Ronald Croque op zeer korte termijn een kleine bijeenkomst georganiseerd. De eigenaren die ik de afgelopen maanden vaak heb gesproken heb ik hiervoor uitgenodigd.

Inmiddels heb ik een lijst gemaakt met vragen die vaak door eigenaren gesteld worden. Deze vragen zullen tijdens de bijeenkomst door Ronald Croque behandeld worden. Mocht ik uw vraag nog niet hebben mailt u ze mij dan alstublieft toe zodat ik uw vraag alsnog kan meenemen. Mijn voor de bijeenkomst is om antwoorden te krijgen op uw vragen. Een verslag van de bijeenkomst wordt naar de overige eigenaren toegestuurd.

Vriendelijke groeten,

Sarah Pattiasina

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: hmbosch (---.cable.casema.nl)
Date: November 27, 2007 04:00PM

Hallo Sarah,

Ik ben blij te horen dat er op zeer korte een bijeenkomst met Ronald Croqué wordt georganiseerd om vragen beantwoord te krijgen.

Wij willen naturlijk allemaal weten hoe nu verder en welke garanties wij krijgen dat alles financieel goed wordt afgewerk.

Wil je ons de lijst met vragen sturen of op deze site zetten zodat wij eventuele aanvullingen op kunnen sturen.

Met vriendelijke groet,

H.M. Bosch

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: bouwer (82.174.252.---)
Date: November 27, 2007 10:32PM

sarah Schreef:
-------------------------------------------------------
Sarah,

Al tientallen emails gestuurd en pogingen gedaan om telefonisch zinvolle informatie te krijgen zonder effect. Het schrijven op de website is nietszeggend.

Geheel maakt op mij de indruk van slecht bestuur en oneigenlijke aanwending van onze gelden. Vermoedelijk niet zo kwaadaardig als Golden Sun maar het persoonlijke resultaat is niet beter.

Jan, ik probeer er in Thorn bij te zijn. Ik verwacht geen zinnige informatie op de bijeenkomst met Croquet en een gegroepeerde aktie lijkt mij het meest zinvol.
Individueel wordt het lastig en duur door de constructie met Euro Holding in Turkije.

Vriendelijke groeten,

H Janzing







> Beste eigenaren,
>
> Mijn naam is Sarah Pattiasina en ik werk sinds
> 2003 samen met Unifin Groep.
> De afgelopen maanden heb ik veelvuldig telefonisch
> contact gehad met een groot aantal Orient Bodrum
> eigenaren. Bijna iedereen heeft de intentie om het
> project afgebouwd te zien. Graag wil ik hieraan
> meewerken. Daarom heb ik in overleg met Ronald
> Croque op zeer korte termijn een kleine
> bijeenkomst georganiseerd. De eigenaren die ik de
> afgelopen maanden vaak heb gesproken heb ik
> hiervoor uitgenodigd.
>
> Inmiddels heb ik een lijst gemaakt met vragen die
> vaak door eigenaren gesteld worden. Deze vragen
> zullen tijdens de bijeenkomst door Ronald Croque
> behandeld worden. Mocht ik uw vraag nog niet
> hebben mailt u ze mij dan alstublieft toe zodat ik
> uw vraag alsnog kan meenemen. Mijn voor de
> bijeenkomst is om antwoorden te krijgen op uw
> vragen. Een verslag van de bijeenkomst wordt naar
> de overige eigenaren toegestuurd.
>
> Vriendelijke groeten,
>
> Sarah Pattiasina

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: Hans (---.upc-g.chello.nl)
Date: November 29, 2007 10:45AM

Hi all,

I am the owner of penthouse B23-10. Yesterday evening we (around 30 owners out of the 200 in The netherlands and Belgium) had a meeting with the Unifin team in hotel Mercure in Arnhem. Ronald Croque was heading that meeting. There has been put together a comprehensive question list of around 40 questions (unfortunately all in Dutch and I have no time at the moment to translate that). Also Mondi, which is an organization taking care of the interest of foreign property **bspam**ers, was present and attended as an objective outsider this meeting.

The meeting took about 2,5 hours and most of the important questions were answered by Ronald. It all comes down to the following facts:
- Building has been slowed down (not zero, but rather limited) due to the fact that millions and millions of the investors money is locked at notaries ‘ 3rd party money accounts’ and due to the constructions agreed (most with the Irish/UK **bspam**ers) couldn’t be used in the project (sort of chicken and egg story around Tapu being not issued, splitting issues and huge delays with ‘main Tapu’ which was also blocking the issuing of the other Tapu’s, etc.)
- For not further delaying the project (and also other projects they have in the pipeline) they have decided to look for a ‘ heavy weight’ partner in the financial world and being active in the real estate world
- This partner has been found and initial agreements were made with this German/Swish based partner (with activities/offices in a great deal of the European countries)
- This partner is going to be the lead partner (>50% interest in Euroholding) and investments to be put into the project are at the level of around 70 million Euro hence securing the realization of the rest of the project
- This partner also brings to the table expertise around managing these types of big projects and also external building expertise will be hired to monitor the progress of the project and the quality of the building as this was also a major concern at people (Alanya building quality was due to the speed not super great)
- This partner, the negotiation representatives of them, had promised an initial payment to Unifin/Euroholding so that 1st year rental obligations/return could be paid to the **bspam**ers of the property
- BUT the main board of directors of that company last minute blocked that money transfer as they put the demand on the table that first some of the (considerable) assets of Euroholding needed to be transferred/quaranteed to them before the wire could go out hence causing the delay and the rumours
- The final contract around this and all demands put on the table to protect the **bspam**ers interests (respecting all contracts, arrangements, etc..) have been negotiated in this last “ closing round”
- Based on the information given and the SMS text message that I was allowed to read on Ronald’s phone after the meeting and which came in literally a few hours before the meeting started (send by his Turkish partner involved in the last negotiations) the contract has now finally been signed
- Ronal is flying in today to Turkey to check whether all demands they have put in are met and then he is the last of the people (as shareholder of Euroholding) that needs to sign
- Based on this the money flow will start and the project will be relatively independent of the money blocked in all of those 3rd party notary or lawyers accounts
- ALSO they will then start paying the rental obligations to the **bspam**ers, expected to be done the latest before year end (probably earlier but Ronald wanted to play a bit safe on this)


If the contracts are signed by all parties today/tomorrow as to be expected then a press statement will be released also revealing the name of the new party involved. In case that due to very unforeseen circumstances the contract can not or will not be signed in the next days and will have a delay then Unifin/Euroholding is willing to give inside information (based on signing a non-disclosure) to a representative group of the **bspam**ers (and/or to Mondi as an option raised) so that they can declare that all of this is NOT freight air and NO bullshit story used to keep **bspam**ers quiet for a moment.

So the proof of the pudding is in the eating but all seems positive in the current circumstances.

Hope this brief summary gives you some more information.

Best regards,

Hans


bouwer Schreef:
-------------------------------------------------------
> sarah Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> Sarah,
>
> Al tientallen emails gestuurd en pogingen gedaan
> om telefonisch zinvolle informatie te krijgen
> zonder effect. Het schrijven op de website is
> nietszeggend.
>
> Geheel maakt op mij de indruk van slecht bestuur
> en oneigenlijke aanwending van onze gelden.
> Vermoedelijk niet zo kwaadaardig als Golden Sun
> maar het persoonlijke resultaat is niet beter.
>
> Jan, ik probeer er in Thorn bij te zijn. Ik
> verwacht geen zinnige informatie op de bijeenkomst
> met Croquet en een gegroepeerde aktie lijkt mij
> het meest zinvol.
> Individueel wordt het lastig en duur door de
> constructie met Euro Holding in Turkije.
>
> Vriendelijke groeten,
>
> H Janzing
>
>
>
>
>
>
>
> > Beste eigenaren,
> >
> > Mijn naam is Sarah Pattiasina en ik werk sinds
> > 2003 samen met Unifin Groep.
> > De afgelopen maanden heb ik veelvuldig
> telefonisch
> > contact gehad met een groot aantal Orient
> Bodrum
> > eigenaren. Bijna iedereen heeft de intentie om
> het
> > project afgebouwd te zien. Graag wil ik hieraan
> > meewerken. Daarom heb ik in overleg met Ronald
> > Croque op zeer korte termijn een kleine
> > bijeenkomst georganiseerd. De eigenaren die ik
> de
> > afgelopen maanden vaak heb gesproken heb ik
> > hiervoor uitgenodigd.
> >
> > Inmiddels heb ik een lijst gemaakt met vragen
> die
> > vaak door eigenaren gesteld worden. Deze vragen
> > zullen tijdens de bijeenkomst door Ronald
> Croque
> > behandeld worden. Mocht ik uw vraag nog niet
> > hebben mailt u ze mij dan alstublieft toe zodat
> ik
> > uw vraag alsnog kan meenemen. Mijn voor de
> > bijeenkomst is om antwoorden te krijgen op uw
> > vragen. Een verslag van de bijeenkomst wordt
> naar
> > de overige eigenaren toegestuurd.
> >
> > Vriendelijke groeten,
> >
> > Sarah Pattiasina

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: Hans (---.upc-g.chello.nl)
Date: November 29, 2007 10:49AM

Sorry for some weird charachters appearing in the text:
- at] #$%&, = owners/**bspam**ers

Options: ReplyQuote
Meest gestelde vragen versie 001
Posted by: mikhail (---.dsl88-225-57957.ttnet.net.tr)
Date: November 30, 2007 10:13AM

Beste mensen,

Op de website van mondi staat nu een lijst van meest gestelde vragen door 'bezorgde' kopers.
Op de vraag waarom het uitgeven van de Tapu's zo lang op zich laat wachten krijgen we een wazig verhaal over een tiental Tapu's wat eerst nog moet worden samengevoegd.

Het ziet er naar uit dat er waarschijnlijk niet eens een bouwvergunning is.

Mikhail

Options: ReplyQuote
Re: Meest gestelde vragen versie 001
Posted by: vchopra (---.lumc.nl)
Date: November 30, 2007 12:02PM

mikhail Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste mensen,
>
> Op de website van mondi staat nu een lijst van
> meest gestelde vragen door 'bezorgde' kopers.
> Op de vraag waarom het uitgeven van de Tapu's zo
> lang op zich laat wachten krijgen we een wazig
> verhaal over een tiental Tapu's wat eerst nog moet
> worden samengevoegd.
>
> Het ziet er naar uit dat er waarschijnlijk niet
> eens een bouwvergunning is.
>
> Mikhail

beste Michail,
Hoe weet je dat er nog geen bouwvergunning is?
groet
vimal

Options: ReplyQuote
Re: Meest gestelde vragen versie 001
Posted by: Hans (---.upc-g.chello.nl)
Date: November 30, 2007 06:23PM

Beste Mikhail,

Ben je aanwezig geweest op de meeting van afgelopen Woensdagavond ? Zo nee dan zou ik het sterk waarderen om te stoppen met speculaties en onnodige vragen/insinuaties. De Tapu situatie is daar op die meeting uitgelegd (en is inderdaad door een bepaalde volgtijdelijkheid in acties en veranderend beleid van de Turkse overheid enigzons complex) en is slechts zeer beperkt weergegeven in mijn zo goed mogelijk beoogde samenvatting.

Dus bij commentaar op een forum of graag goed gefundeerde vragen of anders liever geen want die dragen anders alleen bij tot " sfeertje kweken" en daar schiet eenieder niets mee op.

Even afwachten waar Unifin management nu op zeer korte termijn mee naar buiten gaat komen (of goed nieuws, of ........).

Goed weekend,

Hans


vchopra Schreef:
-------------------------------------------------------
> mikhail Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Beste mensen,
> >
> > Op de website van mondi staat nu een lijst van
> > meest gestelde vragen door 'bezorgde' kopers.
> > Op de vraag waarom het uitgeven van de Tapu's
> zo
> > lang op zich laat wachten krijgen we een wazig
> > verhaal over een tiental Tapu's wat eerst nog
> moet
> > worden samengevoegd.
> >
> > Het ziet er naar uit dat er waarschijnlijk niet
> > eens een bouwvergunning is.
> >
> > Mikhail
>
> beste Michail,
> Hoe weet je dat er nog geen bouwvergunning is?
> groet
> vimal

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: vchopra (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Date: November 30, 2007 08:44PM

Beste allen,

Nieuwe informatie op het Unifingroep internetsite onder 'informatie voor eigenaren'. Blijkbaar is het contract met de nieuwe partner wel getekend!

Groet

Vimal

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: cb (---.direct-adsl.nl)
Date: December 03, 2007 12:15AM

Hallo Jan,

Wil je de info over de UNIFINCLAIM verwijderen van deze site, Bartels advocaten (carlo fiscalini) heeft weer een persbericht op hun site gezet over de unifinclaim. Ik denk dat de meeste kopers dit niet prettig vinden en zeker niet mee geholpen zijn.

dank je wel,
mvg
cora vd burg

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: janmennen (---.adsl.xs4all.nl)
Date: December 03, 2007 04:17PM

janmennen Schreef:
-------------------------------------------------------
> betreft: Oprichtingsvergadering vereniging
> ``Unifinclaim``
>
>
> Geachte mensen,
>
> Op zaterdag 8 december a.s. heb ik voor personen
> die op een of andere manier betrokken zijn bij de
>
> Oriënt Palace projecten van de
> Euroholding/Unifingroep een vergadering gepland
> voor de oprichting van vereninging
> ``Unifinclaim``.
>
> Locatie: Hotel La Villa Blanche, Hoogstraat 2,
> 6017 AR Thorn (witte stadje in Limburg)
> Tijdstip: 16.00 uur
>
> Dhr. Ronald Croque, eigenaar van de Unifingroep,
> willen we ook uitnodigen (maar de verwachting dat
> hij komt heb ik niet) .
>
> Gelieve voor a.s. woensdag 28 november aan te
> geven met hoeveel personen u deze bijeenkomst wil
> bijwonen.
> (opgeven via jan.mennen [at] videopartner.nl)
>
> met vriendelijke groet,
>
> Jan Mennen

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: janmennen (---.adsl.xs4all.nl)
Date: December 03, 2007 04:19PM

janmennen Schreef:
-------------------------------------------------------
> janmennen Schreef: Zoals aan u allen kenbaar gemaakt gaat onderstaande bijeenkomst NIET door. Voor de redenen hiervan verwijzen we naar de naar u verzonden e-mail


> --------------------------------------------------
> -----
> > betreft: Oprichtingsvergadering vereniging
> > ``Unifinclaim``
> >
> >
> > Geachte mensen,
> >
> > Op zaterdag 8 december a.s. heb ik voor
> personen
> > die op een of andere manier betrokken zijn bij
> de
> >
> > Oriënt Palace projecten van de
> > Euroholding/Unifingroep een vergadering gepland
> > voor de oprichting van vereninging
> > ``Unifinclaim``.
> >
> > Locatie: Hotel La Villa Blanche, Hoogstraat 2,
>
> > 6017 AR Thorn (witte stadje in Limburg)
> > Tijdstip: 16.00 uur
> >
> > Dhr. Ronald Croque, eigenaar van de
> Unifingroep,
> > willen we ook uitnodigen (maar de verwachting
> dat
> > hij komt heb ik niet) .
> >
> > Gelieve voor a.s. woensdag 28 november aan te
> > geven met hoeveel personen u deze bijeenkomst
> wil
> > bijwonen.
> > (opgeven via jan.mennen [at] videopartner.nl)
> >
> > met vriendelijke groet,
> >
> > Jan Mennen

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: hmbosch (---.cable.casema.nl)
Date: December 04, 2007 02:07PM

Hallo B. Hoeneveld,

Ik ben t.z.t. wel geïnteresseerd in een VVE cq belangenvereniging voor OP Bodrum.

Wat zijn de activiteiten die jullie VVE onderneemt en wat zijn bereikte resultaten?
Is dit een NL vereniging en/of zijn er ook vergelijkbare VVE's van andere nationaliteiten?

Moet er over de huuropbrengst belasting betaald worden en zo ja hoeveel en hoe?

Bij voorbaat dank voor je reactie

Jeroen Bosch

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: Mikey (---.speed.planet.nl)
Date: December 07, 2007 02:07PM

Ik heb genoeg gehoord de afgelopen weken, mede na gesprek met advocaat Elmas die zeer pessimistisch is. Ik zoek nu medekopers met wie ik de advocaten- en andere kosten kan delen. Eerste stap zou zijn het eisen van aanstelling van een vertrouwenscommissaris en een paar andere dingen die verder weglopen van geld voorkomen. Als dat niet binnen een paar dagen wordt geaccepteerd volgen juridische stappen gericht op het binnen boord houden van zoveel mogelijk assets en het zoveel mogelijk teruggeven van geld, ofwel het in ONZE controle afbouwen van het park, niet door deze op zijn minst zeer incompetente (en misschien veel erger) 2 managers.

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: cb (---.direct-adsl.nl)
Date: December 07, 2007 08:00PM

Pas wel op wat je op deze site schrijft, tegemwoordig maken externen partijen overal een persbericht van en dat is niet bevordelijk voor de situatie. Sommige advocaten lezen deze site ook , sturen een persbericht uit en in deze situatie waar je nu in zit ben je daar niet mee geholpen, een een heleboel andere kopers (zoals ikzelf) ook niet.

mvg
CB|

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: bouwer (---.adsl2.versatel.nl)
Date: December 08, 2007 05:47PM

HAllo Mickey,

Ik ben ook op zoek naar medekopers om gezamelijk aktie te ondernemen.

Kun je contact met me opnemen?

MVg,

Heinrich

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: vchopra (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Date: December 09, 2007 09:48AM

Laten we even voor een paar dagen wachten op het bericht van Unifin over de voorgenomen nieuwe ontwikkelingen voordat we naar dergelijke akties gaan.

Indien nodig doe ik er ook mee.

mvrgr
Vimal

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: emdee (---.access.telenet.be)
Date: December 09, 2007 11:46AM

Begin het stilaan jammer te vinden dat ook ik tot het kransje (would be) eigenaars hoor in Bodrum OP.
Ze moeten nu inderdaad kleur gaan bekennen de volgende dagen. Indien aktie wordt ondernomen vanuit groepering van eigenaars sluit ik me uiteraard graag hierbij aan.Kan echter moeilijk geloven dat het project in de toestand dat het nu reeds is niet zou worden afgewerkt, alle andere projecten in de pijplijn komen dan immers ook tot een final stop.Benieuwd naar de uitkomst.

Mvg.
Emdee

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: JeWe (---.mill1.nb.home.nl)
Date: December 23, 2007 06:50PM

We zijn nu 2 weken verder en er gebeurt nog steeds niets!? Hoelang kijken we lijdzaam toe? Volgens mij toch niet lang meer!!!

Options: ReplyQuote
Re: Orient Palace Bodrum
Posted by: cb (---.direct-adsl.nl)
Date: December 23, 2007 10:46PM

Als je op de site voor eigenaren van Unifin kijkt zie je dat er een stuurgroep/ communicatiegroep is gevormd. We zijn met een aantal onderwerpen bezig. We hebben inzage gehad in stukken van R. Croque. Uiteraard na tekenen van een geheimhoudingsverklaring. Er staan een aantal onderwerpen op onze lijst. Als je meer info wilt kan je me altijd mailen, dan kan ik je mijn mobiele nummer geven voor verdere info.

Wij zijn zelf ook kopers van twee appartementen en de andere 2 heren van een penthouse, wij zijn er zelf dus ook heel dicht bij betrokken.
mvg
cb

Options: ReplyQuote
Pages: Previous12345Next
Current Page: 3 of 5


Sorry, only registered users may post in this forum.
This forum powered by Phorum.